Cyklovýlet: Krásnohorská jaskyňa

Nie náhodou má táto cyklotrasa vo svojich názvoch slovo “Krásno”.

Či už ide o jaskyňu, hrad alebo spomenuté obce ukrývajúce vzácne pamiatky, každé z týchto výni-močných miest je obdivuhodné a zanechá vám nevšednú spomienku. Trasa vás prenesie z moderného mesta cez vidiecke dediny k útrobám jaskyne, odkiaľ sa prenesiete do histórie k mohutným hradbám.

Sprevádzať Vás bude rozmanitá príroda Slovenského krasu, všadeprítomná atmosféra vidieckych usadlostí a zažijete množstvo nezabudnuteľných zážitkov!

1. zastávka

Trasu sme sa rozhodli začať na Rožňavskej železnižnej stanici. Je južne za mestom a dáva priestor pre parkovanie keď prídete autom, alebo ešte jednoduchšie a bez starostí môžete naložiť bicykle do vlaku a auto nechať doma. Zo stanice pôjdete kúsok popri hlavnej ceste smerom do Rožňavy. Po 500m odbočte doprava smer Jovice, cez ktoré prejdete až do obce Krásnohorská dlhá lúka po modrej cykloznačke.

2. zastávka

V obci Krásnohorská dlhá lúka vás značky privedú do informačného strediska a základne pre vstup do Krásnohorskej jaskyňe. Do jaskyne vedie lesná cesta za dedinou. Cyklotrasa ďalej pokračuje von z obce na Lipovník. Pri Lipovníku prejdete križovatkou rovno na málo frekventovanú cestu a prídete do Drnavy. Hneď na prvej Y križovatke, kde sa spája modrá a červená cyklotrasa, odbočte doľava a pokračujete po červenej cykloznačke, smer Rožňava.

3. zastávka

V Krásnohorskom podhradí prídete na križovatku ciest, kde máte možnosť spraviť si zachádzku a vyšliapať stúpanie ku hradu Krásna Hôrka, ktorý je vidieť takmer počas celej cyklotrasy. Z hradu sa vrátite po tej istej ceste, ale väčšou rýchlosťou pri zjazde spať a po červenej cykloznačke pokračujete do Rožňavy.

4. zastávka

V Rožňave odporúčame ísť sa pozrieť na Námestie baníkov s dominantou Rožňavy, Strážnou vežou. Z Námestia baníkov pôjdete na juh.

5. zastávka

Cez kruhový objazd pokračujte rovno po Šafárikovej ulici. Táto dlhá rovná cesta vás vyvedie z mesta až na výpadovku, ku železničnej stanici, kde ste začali cyklotrasu.

Cykloservisy

Telefón: 0918 728 401
www.snm.sk
O Krásnohorskej jaskyni
Krásnohorská jaskyňa sa nachádza na severnom úpätí Silickej planiny v Národnom parku Slovenský kras, neďaleko obce Krásnohorská Dlhá Lúka. Krásnohorská jaskyňa je unikátnym výtvorom prírody zapísaným v zozname svetového prírodného dedičstva UNESCO.

Jaskyňu objavili v roku 1964 jaskyniari z Rožňavy. O sprístupnení jaskyne sa uvažovalo už po jej objavení, avšak turistom bola sprístupnená až v roku 2004. Prehliadková trasa je budovaná veľmi ľahkým spôsobom, bez zásahu do morfológie jaskyne, o to je náročnejšia. Zvládajú ju deti od 6 rokov, v osobnom sprievode jaskyniarov. Táto trasa v dĺžke 450 m je sprístupnená pomocou drevených lavičiek, ktorými prekonávame podzemný tok tečúci celou hlavnou časťou jaskyne. Ďalej návštevníci prekonajú prevýšenia pomocou pevných oceľových rebríkov, občas idú priamo terénom jaskyne.

Spôsob sprístupnenia a prezentácie je nevšedným jaskyniarskym zážitkom. Prehliadka vedie ku Kvapľu rožňavských jaskyniarov, čo je gigantický stĺp vysoký 34 m, patriaci medzi najväčšie kvaple sveta. Jaskyňu môžete navštíviť v sprievode skúsených vodcov v kompletnom jaskyniarskom výstroji, a to celoročne okrem mesiaca marec.
Turistické informácie vždy poruke
s mobilnou aplikáciou Košice Region.
POZRITE SA, AKO OSTATNÍ HOVORIA O KOŠICKOM REGIÓNE NA TRIPADVISORE.
TripAdvisor: Čítajte recenzie, porovnávajte ceny a vykonávajte rezervácie.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram