Cyklovýlet: Vihorlat – Morské oko

Pod modrou oblohou tróni Vihorlat, dole v údolí sa blyští hladina Morského oka.

Cyklistika hustým Vihorlatským lesom, oddych v malebnom prostredí krásneho jazera Morské oko a následne turistika za úžasnými výhľadmi zo Sninského kameňa vo vrchoch Vihorlatu.

Takéto potešenie pre turistov, cyklistov a milovníkov prírody ponúka práve táto ukážková cyklotrasa na Zemplíne. Jej jednoduchosť a zároveň rozmanitosť si môžete neskôr užiť aj na turistických či náučných chodníkoch, ktoré sú nemenej atraktívne a zavedú Vás taktiež k hlavným lákadlám tejto oblasti.

1. zastávka

Auto zaparkujete v Remetských Hámroch na parkovisku pred potravinami alebo v okolí. Modrá cyklotrasa vedie po pravej strane potravín, smer Morské oko. Držte sa vpravo, po modrej značke. Trasa pokračuje miernym stúpaním. Na T križovatke pri smerovníku Potašňa odbočte vpravo. Prejdete cez lúku pri turistickom smerovníku. Pokračujte rovno popri drevenom domčeku v ktorom sa dá pri horšom počasí skryť pred vetrom a dažďom. Pri smerovníku Bejla križujete zelenú turistickú značku. Choďte rovno po modrej cykloznačke. Keď modrá bude križovať zelenú cyklotrasu, pokračujte zjazdom po zelenej cykloznačke k Morskému oku.

2. zastávka

Keď pôjdete okolo jazera, tabuľky vás nasmerujú dolu k bufetu (chata Morské oko), čo sa určite hodí na krátku zastávku. Od bufetu vyšliapete naspäť a pokračujete do lesa po modrej turistickej značke. Táto časť cesty dá zabrať aj zdatným cyklistom. Nieje to však dlhý úsek a o chvíľu sa napojíte na cestu. Odtiaľto sa môžte spustiť dlhým plynulým klesaním dolu k východiskovému bodu alebo pokračovať ďalej po turistickej značke na Sninský kameň. Keď sa rozhodnete ísť ďalej po modrej značke, dostanete sa na čistinku s náučnými tabuľami. Odtiaľto na Sninský kameň je to 30 minút pešo a bicykle si na chvíľu môžte zamknúť alebo potlačiť. Červená značka vedie až na jeden z kameňov.

3. zastávka

Zo Sninského kameňa sa vrátite späť až na betónovú cestu k modrej cykloturistickej značke. Pokračujete dolu po nej až do cieľa v Remetských Hámroch. Cestou dolu budete križovať zopár turistických smerovníkov. Sledujte však dobre značené modré C, ktoré vedie až do dediny.

Cykloservisy

Telefón: 056/6522214
www.sobrance.sk
O Vihorlatských vrchoch
Vihorlatské vrchy (Vihorlat) je pohorie sopečného pôvodu, krajinný celok Vihorlatsko-gutínskej oblasti, ktorý sa rozprestiera na východe Slovenska a čiastočne na západe Ukrajiny (Zakarpatská oblasť).

Na severe sú ohraničené Beskydským predhorím, na severovýchode Bukovskými vrchmi a na juhu a juhozápade Východoslovenskou pahorkatinou. Na rozlohe 669,76 km2 je zriadená chránená krajinná oblasť s porastom východokarpatských bučín s prímesou javora, jaseňa, brestu a lipy. Vihorlat patrí k najlesnatejším pohoriam na Slovensku, sú tu neporušené pralesovité útvary, prevládajú listnaté bukové lesy. Okrem flóry sa tu vyskytujú aj vzácne živočíchy z rodu šeliem - vlk, rys, mačka divá a vydra, raritou je výskyt motýľov, ktoré sa vyskytujú len v tejto oblasti.

Na jeho území sa nachádza Chránená krajinná oblasť Vihorlat a taktiež územie Vihorlatský prales skrátene aj Vihorlat, ktoré bolo v roku 2007 zapísané do zoznamu Svetového prírodného dedičstva UNESCO v kategórii Karpatské bukové pralesy a staré bukové lesy Nemecka. Dôvodom boli zachovalé bukové pralesy s vyše 240-ročnými exemplármi.
Najvyšším vrchom je Vihorlat - 1076 m n.m. Turisticky najvyhľadávanejšími sú prírodné výtvory Morské oko, Malé morské oko, Sninský kameň, Krivec, kam vedie aj väčšina turistických značených trás a náučných chodníkov. Značkované turistické trasy vychádzajú z obcí Remetské Hámre, Strihovce, Zemplínske Hámre, Porúbka, Vinné, Belá nad Cirochou a z rekreačných stredísk Zemplínskej šíravy. Vodné športy si môžte vyskúšať na Vinianskom jazere. Lesy Vihorlatu sú ideálne na zber lesných plodov, húb alebo liečivých rastlín. Na svoje si tu prídu i milovníci rybolovu a poľovačky
Turistické informácie vždy poruke
s mobilnou aplikáciou Košice Region.
POZRITE SA, AKO OSTATNÍ HOVORIA O KOŠICKOM REGIÓNE NA TRIPADVISORE.
TripAdvisor: Čítajte recenzie, porovnávajte ceny a vykonávajte rezervácie.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram