Cyklovýlet: Ruská Bystrá

Pohodová jazda Zemplínskym vidiekom, ďaleko od ruchu veľkomesta a všadeprítomný pokoj.

Ak si chcete vyraziť na ľahšiu cyklotrasu, mikroregión Borolo je tou správnou voľbou. Blízkosť hraníc a nádych inakosti tu pocítite už pri prvom stretnutí s miestnymi obyvateľmi.

Ak by ste si mysleli, že v malých dedinkách najvýchodnejších častí Slovenska niet čo vidieť, ste na omyle. Pre vzácne pamiatky sem cestujú turisti až stovky či tisíce kilometrov. A vy to všetko môžete vidieť naraz, zo sedla bicykla.

1. zastávka

Trasu odporúčame začať v Podhorode pri Kultúrnom dome, tesne pred kostolom. Je tam veľká plocha na parkovanie. Po zaparkovaní bude trasa viesť po hlavnej ceste, popri kostole. Cesty v týchto končinách nie sú príliš frekventované, takže aj na hlavných ťahoch auto stretnete len málokedy. Pokračujte okolo zrúcaniny hradu Tibava smerom na Ruský Hrabovec. Najprv vás čaká stúpanie a následne dlhší zjazd až do dediny.

2. zastávka

V Ruskom Hrabovci prídete až ku dvom kostolom v centre dediny od ktorých sa vrátite pár metrov späť a odbočíte na prvej odbočke doprava, následne pred potokom doľava. Na T križovatke, už za dedinou odbočte doprava a pokračujte na Ruskú Bystrú.

3. zastávka

V Ruskej Bystrej vás tabule dovedú k drevenému kostolíku. Okolo kostola je pekné prostredie na oddych. Vrátite sa cestou poza kostolík späť na hlavnú cestu v dedine a pokračujete smerom do hory. Popri záhradkách sa dostanete až do lesa na zvážnicu ktorá stúpa mierne do kopca, až sa napojí na betónovú cestu lesom. Na tejto križovatke s betónovou cestou pokračujte vľavo. Trasa od tohto bodu väčšinou klesá a preto rýchlo ubehne.

4. zastávka

Na konci lesnej cesty prejdete popri rampe. Napojíte sa tesne pred obcou Podhoroď na hlavnú, po ktorej ste už išli. Odbočte doprava a za chvíľku prídete na začiatok vašej trasy.

Cykloservisy

Strojárska 102, Snina 06901
Telefón: 057/768 57 35
O Ruskej Bystrej
Obec Ruská Bystrá leží v horskom prostredí juhovýchodnej časti Vihorlatu, v nadmorskej výške okolo 450 m. Katastrálne územie sa nachádza v oblasti s vysokým stupňom ochrany prostredia. Obec je evidovaná z roku 1405 ako Biztra, neskôr ako Ruské Bystré (1808) a Ruská Bystrá (1927).

Obec je turistickým lákadlom najmä vďaka gréckokatolíckemu Chrámu prenesenia ostatkov svätého Mikuláša. Tento drevený kostolík slúži veriacim už takmer tri storočia. Drevený chrám bol postavený na začiatku 18. storočia, v roku 1730. Jeho patrónom sa stal sv. biskup Mikuláš. Trojpriestorová drevená budova má šindľovú strechu. Kostol má dve veže. Jedna z nich je situovaná na západ, druhá, omnoho menšia na východ. Bohato zdobený barokový ikonostas a oltár pochádzajú z prvej polovice 18. storočia. Súčasťou kostola sú viaceré vzácne ikony, niektoré sú staršie ako samotný kostolík. Pred časom tu bola zrealizovaná kompletná obnova interiéru aj exteriérových častí. V Ruskej Bystrej sa konajú pravidelne nedeľné sväté liturgie.

Za národnú kultúrnu pamiatku ho vyhlásili v roku 1968 a v roku 2008 bol zapisaný do zoznamu UNESCO. Drevené chrámy patria medzi najväčšie poklady a skvosty umenia a náboženstva na Slovensku. Ide o unikátne stavby po stránke architektonickej i sakrálnej. Tieto umelecké diela vyžarujú zo seba silu, um a zručnosť majstrov prevažne východoslovenského regiónu.

ruska bystra
Turistické informácie vždy poruke
s mobilnou aplikáciou Košice Region.
POZRITE SA, AKO OSTATNÍ HOVORIA O KOŠICKOM REGIÓNE NA TRIPADVISORE.
TripAdvisor: Čítajte recenzie, porovnávajte ceny a vykonávajte rezervácie.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram